Bovenarmen vermageren en of trainen

Je bovenarmen zijn een van de favoriete plaatsen van je lichaam om vet op te slaan. Maar ook slanke personen kunnen slappe armen hebben omdat ze niet genoeg bewegen. Trainen is dus de boodschap!

Je kunt je armen in goede vorm houden door vaak te bewegen. Start met aerobics of joggen of wandelen. Verbrand vet over je ganse lichaam en voel je spiermassa verstevigen. Voor de bovenarmen kun je kiezen voor specifieke oefeningen.

Gebruik gewichtjes (van een ½ tot 5 kg) om je bovenarmen te trainen. Je kan hier echt gewichtjes voor aanschaffen in de sportwinkel maar ook huis-tuin-en-keukenmiddeltjes gebruiken zoals bijvoorbeeld blikjes of flesjes. Je zult meer vet omzetten in spieren door de gewichten te gebruiken en dat is toch de bedoeling. Start met lichte gewichten en herhaal de oefeningen tien maal. Je kan dan het gewicht langzaam aan opvoeren. Oefeningen voor de bovenarmen hebben ook een gunstig effect op je borstspieren. Twee voor de prijs van één.

Push ups voor versterken van je boven armen

Push ups zijn zeker niet eenvoudig, maar deze oefening is ontzettend effectief tegen slappe armen. Doorbijten dus! Start met een twee tot drietal keer op te drukken. Probeer het vanaf je knieën als je er niet in slaagt om je lichaam recht te houden vanaf je voeten. Het terug opdrukken nadat je je lichaam langzaam hebt laten zakken, is het lastigste deel van de oefening.

Oefening 1 – Handpalmen
Zit met een rechte rug en pak de gewichtjes vast. Hou je handpalmen naar boven en vouw dan je armen naar je schouders toe.

Oefening 2 – Armen en schouders
Lig op je rug en spreid je armen ter hoogte van je schouders. Til de gewichtjes nu op en breng ze naar elkaar toe totdat ze elkaar bijna raken. Het licht buigen van de armen is toegestaan.

Oefening 3 – Schouders en bovenbenen
Sta rechtop en houd de gewichtjes ter hoogte van je bovenbenen. Hou je handpalmen naar beneden en til de gewichtjes zo omhoog tot ter hoogte van je schouders. Laat zachtjes weer zakken.

Oefening 4 – Ellebogen en hoofd
Sta rechtop met je voeten op schouderbreedte. Buig je knieën lichtjes, hou je borst omhoog en je schouders laag. Til nu het gewicht met een gestrekte arm boven je hoofd en zorg ervoor dat je je elleboog zo dicht mogelijk bij je hoofd houd. Laat dan het gewicht zakken, achter je hoofd tot ongeveer het midden van je rug. Strek je arm weer tot je het gewicht weer helemaal naar boven hebt gebracht. Herhaal en wissel dan af van arm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.