Diesel. Renzo Rosso is de man die in 1978 het Italiaanse kledingmerk Diesel opzette. Net zoals vele andere Italiaanse merken is de locatie van Diesel in het noorden van Italië, waar alle grote merken zich hebben gevestigd.
De accessoires in de Diesel collectie zijn lux, mode kleding die vooral gericht zijn op jong volwassenen, leeftijd tussen 16 en 28 jaar.
Rosso zei in de Verenigde Staten leerde ik over de marketing en de creativiteit in Italië en systemen in Duitsland. Als dit zijn werkwijze was om een succesvol merk en bedrijf op te zetten dan is dat zeker gelukt.
Vandaag de dag zijn ze aanwezig in 80 landen, hebben ze meer dan 5000 verkooppunten waarvan 400 eigen diesel winkels. De grootste artikelgroepen van Diesel zijn denim, accessoires en de canvas sneaker en verder verkoopt het ook modetassen, schoenen en vele verschillende truien, jurken, broeken en shirts.
In 2007 kwamen er twee nieuwe productlijnen bij, namelijk ondergoed en zwemkleding waarmee Diesel zich nog verder op de kaart zette en de klant nog meer keuze bracht.
Diesel weet ook wat succesvolle samenwerkingen zijn en haalt succes na succes binnen door een coöperatie met Fossil voor horloges en met l’Oreal voor parfums. Ook hebben ze een Lifestyle lijn waar je terecht kunt voor artikelen geschikt voor bad, bed en wonen.
Een bedrijf dat zich behalve sales ook bezig houdt met de mens, dan ben je bij Diesel aan het goede adres. Diesel is betrokken bij verschillende fesitvals, waaronder muziekwedstrijden.
Geef een reactie