Gezond eten voor een stralende huid

Ik wil, net als iedereen, zo lang mogelijk een jonge, elastische gezonden en stralende huid. Wist je dat je door het eten van bepaalde voeding rimpels, eczeem en puistjes kunt verminderen of zelfs helemaal voorkomen? Vergeet die vetarme maaltijden en geniet liever van een lekker stukje zalm. De juiste voeding laat je huid stralen.

Water
Drink zo veel mogelijk water. Het is zuiverend en gezond. Je hydrateert er je huid en je lichaam mee. Drink dagelijks minstens 8 glazen.

Wees niet bang van vet
Vet is belangrijk want ze bevatten antioxidanten. Het maakt natuurlijk wel uit welk soort vet je gebruikt. Gebruik bijvoorbeeld olijfolie want dit verlaagt je cholesterol en is heilzaam voor je uiterlijk. Vette vis is ook een goed voorbeeld van gezonde vetten. Makreel, tonijn en zalm bevatten omega-3 vetzuren en deze zijn gezond voor je.

Antioxidanten
Vrije radicalen zorgen er voor dat je huid snel veroudert omdat het collageen in je huid afgebroken wordt. Eet dus veel verse groenten en fruit die rijk zijn aan antioxidanten omdat deze de vrije radicalen uitschakelen. Kies bijvoorbeeld voor een dagelijkse portie bessen: lekker en gezond!

Eiwitten
Eiwitten zorgen ervoor dat de celstructuur hersteld wordt en ze remmen de veroudering van de huid af. Kies voor goede eiwitten. Je vindt deze proteïnen in kipfilet, kalkoenfilet en vis.

Zeg nee tegen snelle koolhydraten en suikers
Snelle koolhydraten laten je bloedsuiker pieken en door een chemische proces komen dan vrije radicalen vrij in je lichaam. Hierdoor worden de collagene vezels afgebroken en veroudert je huid. Vermijd dus aardappelen, witte pasta’s en witte rijst.

Hulpmiddeltjes
Je kan natuurlijk ook nog een beroep doen op crèmes. Kies voor een crème die verrijkt is met antioxidanten, vitamine A, C en E. Zo houd je je huid elastisch en fris.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.